אז איך בעצם עובד חיוב אשראי ברשת האינטרנט ?
חיוב הלקוחות דרך אתרי אינטרנט מתבצע כמעט תמיד על ידי שימוש בכרטיס אשראי. אבל, החיוב אינו מתבצע באופן ישיר על ידי בעל העסק או מנהל האתר.
בין הלקוח לבין האתר נמצאת מערכת נוספת שרבים מאתנו כלל לא שמעו עליה והיא "מערכת מסוף אשראי" אשר מבצעת פעולה דומה לפעולה שמבצעים מסופי האשראי בבתי העסק הרגילים.
המערכת מקבלת מהמשתמש את פרטי החיוב שהזין ומתממשקת אל מול שרתי המידע של חברות האשראי השונות. בשלב הראשוני מבצעת המערכת בדיקת תקינות לכרטיס האשראי ולאחר שהתקבלה תשובה חיובית תעבור המערכת להליך החיוב.
את אישור או דחיית החיוב על ידי חברת האשראי תשלח המערכת חזרה אל האתר והוא יציג זאת בעבור הלקוח בעמוד הרכישה הסופי. רק לאחר שבוצע החיוב בפועל ימשיך הליך הרכישה על ידי מערכת הניהול של האתר.
אז איך בעצם מטמיעים מערכת מסוף אשראי באתר?
בפני כל בעל אתר או בעל עסק המעוניין להטמיע מערכת של מסוף אשראי עומד שלב מקדים בו עליו לפנות אל חברות האשראי השונות במטרה לקבל הכרה כספק אינטרנטי. בהליך זה יידרש בעל האתר להוכיח לחברות האשראי כי אפשרות הסליקה לא תנוצל לרעה או לפגיעה בלקוחות. (ללקוחות שלנו אין צורך בשלב זה)
לאחר שיוכר כספק אינטרנטי על ידי חברות האשראי יוכל לבחור בעל העסק בשתי אפשרויות שונות לשילובה של מערכת המסוף באתר האינטרנט שלו.
האפשרות הראשונה היא כמובן פיתוח עצמאי של מערכת מסוף מקוונת. הליך זה יקר ומורכב ולכן אינו נפוץ באתרים קטנים ובינוניים אך הוא בהחלט יכול להפוך למשתלם כאשר מדובר באתר מכירות גדול ומורכב בה נדרשים שינויים מעת לעת או התמודדות עם ניהול עומסים מורכב.
אפשרות נוספת היא האפשרות לשימוש בשירותי סליקה ווירטואלים הזמינים לרכישה ברחבי הרשת. במערכת מסוף באינטרנט מסוג זה כל הליך הסליקה אינו מתבצע בשרתים בהם מאוחסן האתר אלא באמצעות שרת סליקה ייעודי הנמצא אצל ספק השירות (אנחנו למשל).
לאחר רכישת מנוי השימוש במערכת מחובר האתר אל שרתי הסליקה של ספק השירות באופן מאובטח. כל המידע הרלוונטי לרכישה עובר אל שרתי הסליקה והיא המערכת המבצעת את החיוב, לאחר שהתקבלה הודעת הדחייה או האישור, המערכת מעבירה את המידע חזרה למערכת ניהול האתר ותהליך הרכישה ממשיך.
הדיון בנוגע לאפשרות העדיפה מבין השתיים רחוק מלהסתיים. אך נושא המחיר הוא הגורם המכריע במרבית המקרים ולכן רבים מבעלי האתרים אשר משלבים באתריהם מערכת מסוף בפעם הראשונה יעדיפו לעשות זאת באמצעות שימוש בשירותי סליקה ווירטואליים.
ללקוחות חברה סליקה – איגוד הסליקה הישראלי הליך ההצטרפות הרבה יותר פשוט. לאחר החתימה על טפסי ההצטרפות אנו דואגים להקצות לעסק מס' ספק ולפתוח את הלקוח בשב"א. במקביל נשלח ללקוח את הקוד הרלוונטי של שירות המסוף, אותו הוא יצטרך להטמיע באתר האינטרנט שלו (בדומה לתהליך הרגיל). לאחר הטמעת הקוד, יוכל העסק להתחיל ולמכור באתר.