שאלות ותשובות
חברה שקיבלה רישיון מטעם הגורמים הרגולטורים הרלוונטיים ומטעם חברות האשראי והבנקים בישראל לבצע את שירות הסליקה עבור בתי עסק בישראל.
מאגד, בטרם ניתן לו אישור שכזה צריך לעמוד בשורה ארוכה של הנחיות ונהלים כדי להבטיח שירות רציף, תקין בעל רמות האבטחה המחמירות ביותר (PCI). זאת הסיבה שקיים מס' מאוד מצומצם של מאגדים בישראל ולמעשה מאגד כמונו יכול לגייס בתי עסק מכל סוג למעשה אנו היחידים שעמדו עד היום בכל התנאים והדרישות המחמירות.
מסוף הוא רכיב טכנולוגי דרכו משודרות העסקאות לבנקים השונים דרך חברת שב"א. המסוף מגיע ב- 4 תצורות עיקריות :
מוטמע בתוך קופה רושמת (למשל בסופר-מרקט או חנות בגדים) – למעשה לא רואים אותו פיזית אלא הוא תוכנה המוטמעת בתוך הקופה ותפקידה הוא בכל פעם שמגוהץ כרטיס אשראי הוא ליצור קשר דרך רשת האינטרנט עם הבנקים השונים על מנת לקבל אישור או דחייה לעסקה. במידה והתקבל האישור והעסקה מבוצעת תפקידו של המסוף הוא העביר את ביצוע העסקה לבנק של הלקוח כדי לחייב את חשבונו ולזכות את חשבונו של בעל העסק.
ליד הקופה (למשל מסופי כספיט הקטנים המונחים ליד הקופות) – בכל עסקה יגהץ בעל העסק את כרטיס האשראי של הלקוח במסופון של כספיט לשם קבלת האישור וביצוע העסקה.
מוטמע בתוך תוכנת מחשב (למשל מרפאה, עורך דין) – בתי עסק רבים להם אין צורך בחנויות או באחזקת קופה רושמת, מבצעים את רישום עסקיהם בתוך תוכנות מחשב מסוגים שונים (למשל תוכנת CRM לניהול לקוחות). ללקוחות כאלה יהיה על פי רוב "שפתיים" מחוברות למחשב בכבל USB ושם הם יגהצו את כרטיס האשראי. תוכנת המסוף המתאימה לבתי עסק כאלה מוטמעת בתוך מערכת ניהול הלקוחות שלהם באמצעות קוד שיועבר אליהם מאיתנו או לחלופין ניתן להוריד את תוכנת המסוף שלנו מהאתר (ללא עלות).
מסוף וירטואלי (לאתרי מסחר באינטרנט) – בכל פעם שהגולש ילחץ על הלינק לביצוע העסקה, ייפתח חלון בו יוזנו פרטי כרטיס האשראי ופרטי העסקה. חלון זה למעשה הוא מסוף וירטואלי שלנו.
מסוף נייד (לבעלי מקצוע ניידים למשל טכנאים או אנשי מכירות) – אפליקציה ייעודית אותה מורידים לסמארטפון או טאבלט (ללא עלות) היא למעשה אפליקציית מסוף. אליה ניתן לצרף גם "דונגל" (שפתיים לגיהוץ כרטיס)
תוכנת המסוף של החברה (בכל הערוצים) מושתתת על פלטפורמה טכנולוגית קיימת של חברת ארקום, הותיקה ובעלת הניסיון הרב ביותר בישראל שפועלת גם תחת המותג שלנו (אותה תצורת עבודה בדיוק כמו חברות כרטיסי האשראי). פתרונות סליקת כרטיסי אשראי של "ארקום" מוסמכים לתקן PCI DSS Level 1, מצטיינים בגמישות והתאמה לסביבות עבודה מורכבות, מעוצבים בממשקים ידידותיים למשתמש, מתממשקים בקלות למערכות פיננסיות וניהוליות וכמובן תומכים בסליקת כל סוגי כרטיסי האשראי, סליקה רב מטבעית וערוצי סליקה מרובים.
בתי עסק המכבדים כרטיסי אשראי בישראל כבר יודעים שהם מקבלים את הכסף בשני מועדים במהלך החודש (ב- 2 לחודש וב- 8 לחודש). בית עסק שמעוניין להקדים את קבלת הכסף נדרש למעשה לקבל שירות ניכיון (שבמהותו הוא שירות אשראי לכל דבר ועניין) במסגרתו תעביר לו חברת הניכיון את הכסף בגין העסקאות שבוצעו בעסק שלו (את כולו או חלקו) תמורת ריבית ועמלות שונות בגין האשראי שניתן. בנוסף העסקים בישראל מוכרים בתשלומים ללא ריבית. במסגרת שירות הניכיון יכולים בתי העסק שבחרו לקבל את הכסף בגין כל התשלומים במועד אחד.
איגוד הסליקה הישראלי מוכר את "הטריפל של עולם הסליקה" : מסוף, סליקה וניכיון בהסכם אחד ובמחיר אחד!
חשבון הלקוח יזוכה כל חודש בתאריך 10 לחודש בגין כל העסקאות שבוצעו בחודש הקלנדרי הקודם. לדוגמא : בגין כל העסקאות שבוצעו בחודש ינואר יזוכה חשבונו של בעל העסק בעשירי לפברואר.
כן. מועדי הזיכוי לכרטיסי תייר שונים ממועדי הזיכוי של כרטיסים מקומיים בשל העובדה שהליך אישור העסקה אורך זמן רב יותר. בנוסף הליך זיכוי החשבון של העסק הוא הליך זיכוי מותנה בכך שיתקבל אישור לעסקה. בנוסף יכול להיות שיידרש פיקדון rolling reserve שעיקרו שחלק מסכום הסה נותר אצל חברת הסליקה עד לקבלת האישור הסופי לעסקה. כל ההליכים הללו זהים לחלוטין למתרחש בחברות האשראי. לעסקאות המבוצעות בכרטיסי תייר לא ניתן יהיה להקדים את התשלום!
כעיקרון זיכוי חשבון העסק בגין עסקאות שנעשו בכרטיס תייר זהות למועדי הזיכוי הרגילים של החברה (מעט הקדמת תשלום שלא מתאפשרת בעסקאות מסוג זה). בחלק מהמקרים (יצוין בעת ההצטרפות או בהודעה אישית ללקוח), יידרש פיקדון rolling reserve עד לקבלת אישור סופי לעסקה.
הזיכוי שיתבצע בגין עסקאות אלה יהיה זיכוי מותנה ואם לא יתקבל אישור לעסקה ינוכה סכום העסקה ממועד הזיכוי העוקב.
כעיקרון, למעט מקרים נקודתיים, אנו סולקים כל בית עסק שאינו עושה שימוש בקופה רושמת. הווה אומר כל בית עסק שעובד על מחשב במקום על קופה. בנוסף, כל בית עסק נייד (למשל אנשי מכירות, טכנאים, מאפרות) וכל חנות מסחר באינטרנט הם לקוחות פוטנציאלים עבורנו.
מרשימה זו יש להוריד רשימת ענפים המוגדרים על ידי חברות האשראי כחברות בסיכון כדוגמת : אתרי הימורים, פורנו, נותני שירותי מטבע (צ'יינג'ים), חברות ניכיון שיקים, ארנקים אלקטרונים, עסקים שאינם מצויים בשטחה של מדינת ישראל (למשל בשטחי הרשות הפלסטינאית).
איגוד הסליקה הישראלי עובד עם כל חברות כרטיסי האשראי באופן הבטוח ביותר שקיים כיום בישראל (לעומת מאגדים אחרים). למעשה, בעת הצטרפות לקוח אנו פותחים עבורו חשבון (על שמו) בחברת כאל וכלל הכספים הנסלקים בבית העסק מנוהלים בחשבון זה. רמת התיעוד ושמירת הנתונים היא למעשה כפולה כי היא נשמרת גם במחשבי כאל וגם בשרתים שלנו כך שגם אם תצוץ בעיה כלשהיא, תמיד קיים תיעוד כפול של הפעולות והעברות הכספים שקיים הלקוח בחשבונו.
ללקוח חשדן ניתן להציג אף את ההסכם שהוא חותם מול כאל כריה לכך שכספו מנוהל שם ובנוסף הוא מקבל מס' ספק מכאל.
איגוד הסליקה הישראלי היא חברה שקמה במטרה לשנות את עולם הסליקה בישראל, בדומה למה שעשה גולן טלקום בענף התקשורת, איגוד הסליקה מאפשרת לבתי העסק הקטנים בישראל ליהנות מהאפשרות לרכוש את שלושת השירותים ההכרחיים להם הוא יזדקק (הטריפל של עולם הסליקה) במחיר אחד, מול חברה אחת ובהסכם אחד פשוט קצר ונח להבנה.
בנוסף, בתי עסק קטנים בישראל אינם מחוזרים על-ידי חברות האשראי בישראל מעצם העובדה שמחזור העסקים שלהם קטן ומכיוון שעמלת הסליקה שלהם נגזרת כאחוז מהמחזור, הם תמיד יעדיפו את העסקים הגדולים. משום כך בעסקים הקטנים לעולם לא ייהנו ממחירים נוחים ומשירות ראוי.
איגוד הסליקה הישראלי קמה מתוך מטרה לשרת את העסקים הקטנים ולהם היא מעניקה את מירב תשומת הלב. תשומת הלב הזאת באה לידי ביטוי הן ברמת המחירים הנוחה, במודל התמחור של השירות המוצג כסכום פיקס ולא באחוזים. החברה אינה גובה עמלות מינימום, אינה מחייבת את העסק לעמוד במחזור מסוים ולא מחייבת בגין כל עסקה כל עמלה מעבר לתשלום החודשי שסוכם איתך בעת ההצטרפות.
ועוד, בעת ההצטרפות לחברות האשראי תגלה כי אתה "עומד בתור" כדי לקבל את האפשרות לכבד כרטיסי אשראי מלקוחותיך. תגלה כי לעיתים יעברו כשבועיים-שלושה מרגע שהבעת נכונות להצטרף אליהם ועד הרגע המיוחל בו תוכל לכבד עסקאות בכרטיסי אשראי. אצלנו תהליך זה ייקח בדיוק יום אחד
איגוד הסליקה הישראלי נהנה ממחירים טובים יותר עבור לקוחותיו משו שהוא נהנה מיתרון לגודל בשלושת מקטעי השוק אותם הוא משווק ללקוחות. אנחנו רוכשים המון מסופים ונפח סליקה של מאות מיליוני ₪, כך את ההנחות שאנו מקבלים אנו מגלגלים ישירות ללקוחותינו.
בנוסף, איגוד הסליקה הישראלי נבנתה כך שמרבית הפעולות נעשות באופן ממוכן באמצעות טכנולוגיה ייחודית שפיתחנו. כך עלויות כל האדם שלנו מצומצמות ביחס לחברות כרטיסי האשראי שמעסיקות אלפי עובדים.
היכולת שלנו להעניק מחירים הכי זולים בשוק נשענת על ההיגיון של גולן טלקום – שלמרות שאין לה רשת משלה והיא קונה תעבורת תקשורת מסלקום, היא עדיין מציגה מחירים זולים יותר משל כל השוק ומסלקו בפרט.
תקבל הרבה יותר. למעשה בעת ההצטרפות אלינו אתה מקבל שם משתמש וסיסמא באמצעותם תוכל להיכנס לחשבון שלך ולצפות בכל רגע נתון בכל העסקאות שביצעת בעסק, בנוסף לזה בכל חודש תקבל למייל את ריכוז העסקאות החודשי, את העמלות ששילמת וכל פרט אחר הנוגע לניהול החשבון שלך אצלנו.
בכל שאלה ניתן לפנות למוקד החברה המטפל בכל סוגי הפניות בטלפון . למוקד שני נתיבים עיקריים בהם שירותי מיכה למסוף ומתו שירות שוטף ללקוחות כגון : בירורים, ביטולי עסקאות, הקדמת תשלום וכו').
המוקד פועל בימים א'-ה' בין השעות 17:00 – 09:00.
תוכל לכבד את כל כרטיסי האשראי המקומיים והבינלאומיים מלבד כרטיס אמריקן אקספרס וזאת בשל העובדה שעמלת הסליקה שדורשת אמריקן אקספרס היא גבוהה משמעותית והיה עלינו לייקר את השירות בצורה משמעותית אם היינו רוצים לכבד גם את כרטיס האשראי הזה.
מכיוון שקיימים מעט מאוד כרטיסים כאלה בשוק (פחות מ- 2%) לא ראינו לנכון לייקר את מחיר השירות לעסקים הקטנים ולכן נמנענו בשלב זה לצרף את אמריקן אקספרס לשירות שלנו.
עם זאת, אנו ממשיכים כל הזמן במו"מ מול החברה ועושים מאמצים לקבל את העמלות הראויות כדי לצרף כרטיס זה לשירות שלנו ואנו נודיע כמובן לכל העסקים ברגע שכרטיס זה יצטרף לשירות.
בעת ההצטרפות אלינו אנו פותחים עבורך חשבון על שמך בחברת כאל. בכל רגע נתון כספך מתנהל בחשבון זה בלבד. לחשבון זה לא יופקדו בשום שלב כספים נוספים כפי שקורה הדבר אצל ייתר המאגדים. במועד הזיכוי יזוכה חשבונך בכל העסקאות שבוצעו במהלך החודש בקיזוז עמלת הסליקה שסוכמה בינינו.
אנו מאמינים שאם ניתן שירות טוב במחיר הוגן תהיה מעוניין להיות לקוח שלנו ומכיוון שזה מה שחרטנו על דגלנו כשיצאנו לדרך אנחנו לא מחייבים אף אחד להיות לקוח שלנו מעבר למה שהוא בוחר. עם זאת, במידה והצטרפת לאחת מתוכניות המבצע שלנו במסגרתן קיבלת הטבה במחיר ההצטרפות, במידה ותחליט לעזוב, תשלם את המחיר הרגיל של חבילת השירות שבחרת בעת שהצטרפת לתוכנית. כך למעשה תוכל לעזוב מתי שתבחר, ללא קנסות וללא התחייבות!!!
תוכל להחליף חבילה בכל שלב שתרצה. המעבר לחבילה חדשה יתבצע תמיד בסוף החודש הקלנדרי של מתן ההודעה. זאת אומרת אם ביקשת להחליף חבילה בתאריך 15.1.2016 בגין ינואר תחויב על-פי תעריפי החבילה הקיימת והחל מפברואר תחויב לפי תעריפי החבילה החדשה אליה בחרת לעבור.
המעבר בין חבילות כרוך בעמלת טיפול של 15 ₪ באופן חד פעמי.
הפסקת השירות בכל עת תתבצע בהתרעה של 90 ימים מעת קבלת ההודעה (כפי שמפורט בטפסי ההצטרפות).
עוסק מורשה: בכדי להצטרף להסכם סליקה על בית העסק להציג את המסמכים הבאים:
העתק של תעודת זהות של כל הבעלים – יש להצטייד בתעודת זהות מקורית ולצלם עותק של תעודת הזהות. על הבעלים להיות נוכחים במקום בעת החתימה על ההסכם.
הצהרת נהנה ובעלי שליטה – יש למלא הטופס ולחתום בתחתית הטופס, יש לשים חותמת במידה ומדובר בתאגיד .
העתק של תעודת עוסק מורשה
צילום שיק של בית העסק בו מופיע שם העוסק, כתובתו ומספר חשבון הבנק של העסק
תאגיד: בכדי להצטרף להסכם סליקה על בית העסק להציג את המסמכים הבאים:
העתק של תעודת זהות של מורשי חתימה בהתאם לרשום בפרוטוקול של החברה – יש להצטייד בתעודת זהות מקורית ולצלם עותק של תעודת הזהות.
העתק של תעודת התאגדות – יש להצטייד בתעודת התאגדות מקורית ולצלם עותק של תעודת התאגדות.
העתק פרוטוקול זכויות חתימה או אישור עו"ד לזכויות החתימה – יש להצטייד בפרוטוקול מקורי ולצלם עותק של הפרוטוקול. אם אין פרוטוקול מקורי לא זמין, יש לקבל אישור מקור לזכויות החתימה, החתום על ידי עורך דין.
צילום שיק של החברה בו מופיע שם התאגיד, כתובתו ומספר חשבון הבנק של העסק.
כל לקוח חותם על ערכת הצטרפות לשירותים. הערכה כוללת שאלון בו ממלא בעל העסק פרטים אישיים, פרטים אודות העסק, תחום העיסוק ומחזור העסקים שלו. בנוסף, בית העסק חותם על "בקשה להצטרפות לשירותי סליקה" ונספחיה הכוללים : הסכם ניהול, הסכם מתן שירותי מסוף, הסכם מול כאל לניהול הסליקה באמצעות מאגד.
הבקשה לאישור מופנית מהמסוף לסולק או למעבד הסולק וממנו למנפיק, בדרך כלל באמצעות מתג. התשובה חוזרת באותו מסלול בכיוון ההפוך. שלב זה כולל: אימות זהות מחזיק הכרטיס (באמצעות הקשת קוד סודי, חתימה או אמצעי אחר( בדיקות למניעת ניצול לרעה בכרטיס (כגון בדיקות סבירות השימוש בכרטיס, בדיקות מול רשימה שחורה ובדיקת סכום העסקה המבוקש מול היתרה לניצול. אישור העסקה נמצא באחריות של מנפיק הכרטיס ובדרך כלל ניתן על ידו. קיימת גם אפשרות שהעסקה תבוצע על ידי בית העסק מבלי לקבל אישור מהמנפיק בכלל ("אילוץ עסקה"), אולם במקרה זה סיכון העסקה יחול על בית העסק. בקשת האישור והמידע הנלווה בין המנפיק לסולק עובר במבנה שדר שנקבע מראש ונשלח דרך רשת תקשורת המשדרת בזמן אמת, במרווחים קבועים או בקבצי אצווה.
לאחר קבלת האישור ובהתאם לכללי וחוקי המערכת מבוצעים תהליכי עיבוד נוספים כגון התאמה, מיון, איסוף, איחוד והחלפת מידע רלוונטי בין המוסדות המשתתפים. תהליך זה יכול להתבצע באופן שונה בין מותג אחד לאחר ובין סכמות שונות ותלוי באם המנפיק והסולק מחזיקים חשבון באותו מוסד כספי או בשני מוסדות נפרדים.
העברת הכספים תתבצע מהמנפיק לסולק ומהסולק לחשבון המאגד בהתאם להסכם בין כאל לחברה. בית העסק יזוכה ישירות על ידי המאגד בהתאם להסכם ביניהם. בעיקרון, ישנם שני הסכמי מסגרת: זיכוי מהיר (מסלול ניכיון) וזיכוי רגיל (ללא ניכיון). אם בית העסק בחר במסלול ניכיון הוא יקבל את התמורה בניכוי עמלת הסליקה (שהוסכמה בינו לבין המאגד) ובניכוי עמלת הניכיון. במידה ובית העסק יבחר במסלול ללא ניכיון חשבונו יזוכה במועדים המקובלים בכאל ומסכום התמורה תנוכה עמלת הסליקה בלבד.
ביטול עסקה הנו חוק המעוגן בתקנות הגנת הצרכן החל מתאריך 14/12/2010.
ביטול עסקה אפשרי בכמה תרחישים :
אם בית העסק מבקש לבטל עסקה הוא מעביר אלינו טופס בקשה לביטול עסקה ואנו משדרים בקשה לביטול עסקה לכאל.
אם מחזיק הכרטיס מבקש לבטל עסקה ובית העסק מסכים לכך – כנ"ל.
אם יש אי הסכמה בין מחזיק הכרטיס
לבית העסק ומוצרים עליהם לא חלה זכות הביטול. חברת האשראי רשאית לבטל עסקה לבקשת בית עסק ובהסכמתו בלבד. במקרה כזה מחזיק הכרטיס רשאי לפתוח בקשה לבירור חיוב בכרטיס אשראי
באמצעות אתר האינטרנט של חברת האשראי ואנו נעביר לבקשתם את כל המסמכים הנדרשים מבית העסק (פרטי העסקה, מסמך מלא/חסר, תאור השרות/הטובין, גרסת בית העסק, אישור מסירת הטובין במידה ויש ועוד).
אנחנו מזמינים אותך לשדרג את העסק שלך איתנו חברת סליקה איגוד הסליקה הישראלי, עם מערכת סליקה חכמה יותר, נגישה יותר והרבה יותר פשוטה. צור איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור
אנחנו מזמינים אותך לשדרג את העסק שלך איתנו חברת סליקה איגוד הסליקה הישראלי, עם מערכת סליקה חכמה יותר, נגישה יותר והרבה יותר פשוטה.
צור איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור